Hoi ik ben dus zeer recent met de arduino begonnen, ik heb dus best wat vraagjes.
Ik ben zelf programmeur voor mijn werk (vb.net) en C#. Nu zag ik dat je de arduino ook via visual studio kon programmeren, dat is voor mij natuurlijk een zeer vertrouwde ontwikkel omgeving.
Zijn er meer mensen die visual studio hiervoor gebruiken? en kleven daar nog nadelen aan?
Geen idee. Ik gebruik VS alleen voor het ontwikkelen van Windows en dosbox apps. De rest doe ik in Eclipse/Arduino.
Ook omdat de meeste Open sources IDE's allemaal gebouwd zijn op Eclipse en ik dat ook kan gebruiken voor de 32 bits processoren. Maar als je in VS gewend bent... gewoon lekker doen. En vooral de tutorials doen. VB en C# zitten net las Java wat hoger op de processor omdat er een VM machine tussen zit. Bij dit soort ontwikkelingen zit je bovenop de pinnen van de processor
Als je besluit om dat te gaan doen, laat dan vooral ook weten hoe het gaat.
Je helpt anderen daar dan namelijk mee.
En het is altijd leuk om eens wat alternatieven te zien.
Inderdaad, ook hier gewoon beginnen met het begin.
En dus een lampje laten knipperen en dat uitbreiden naar meer lampjes die je op allerlei manieren laat knipperen, en/of afhankelijk van een bepaalde input (daar zijn ook vele mogelijkheden in te vinden).
Lekker spelen, leert het snelst.
Je gebruikt je eigen kleurenschema, voeg je dan alle keywords van een library telkens toe aan eclipse?
Dat is waarom ik nog altijd in de arduino IDE programmeer omdat ik nog niets heb gevonden dat colorcoding doet voor Arduino en vooral voor de libraries van Arduino...
Ik durf wel eens een foutje te schrijven in mijn code (beetje dislectisch) en dan is colorcoding een absolute must. Zo zie ik in een oogopslag waar de compiler over struikelt.
Da's het mooie van die IDE's. De compiler geeft foutboodschappen in de output pane. Je dubbelkikt op die boodschap en de Editor springt gelijk naar die verkeerde regel.
Daarnaast, als je over zo'n funcite uit een lib hovert dan krijg je gelijk te syntax te zien van die functie in een soort popup
Vergeet niet dat je in een echte IDE ook kan typen en dan ctrl space (of iets dergelijks) drukt je een lijstje krijgt me alle mogelijke gekende woorden.
@Kevin 77
zoals reeds gemeld. Geen enkele echte IDE zal je toelaten om de Arduino woorden er uit te pikken. Dit omdat de Arduino woorden een heel subjectief technisch niet te bepalen set van woorden is. Een echte IDE doet de kleurng en voorstellen ook veel beter dan de Arduino IDE.
Ik heb het ooit geinstalleerd op de MAC Pro en ook op Ubuntu om gewoon te checken of het werkte. En yep het werkt. Meeste werk vindt echter nog steeds plaats op de Windows7 machine. Die Mac is eigenlijk alleen voor App ontwikkelingen vanwege IOS
rudiman:
Voor mijn werk gebruik ik ook wel notepad++ , daar kun je de taal instellen en customizen. Heb eens gekeken maar ook voor Arduino is dat best handig..http://forum.arduino.cc/index.php?topic=141050.0