Hoi ik ben dus zeer recent met de arduino begonnen, ik heb dus best wat vraagjes.
Ik ben zelf programmeur voor mijn werk (vb.net) en C#. Nu zag ik dat je de arduino ook via visual studio kon programmeren, dat is voor mij natuurlijk een zeer vertrouwde ontwikkel omgeving.
Zijn er meer mensen die visual studio hiervoor gebruiken? en kleven daar nog nadelen aan?
Geen idee. Ik gebruik VS alleen voor het ontwikkelen van Windows en dosbox apps. De rest doe ik in Eclipse/Arduino.
Ook omdat de meeste Open sources IDE's allemaal gebouwd zijn op Eclipse en ik dat ook kan gebruiken voor de 32 bits processoren. Maar als je in VS gewend bent... gewoon lekker doen. En vooral de tutorials doen. VB en C# zitten net las Java wat hoger op de processor omdat er een VM machine tussen zit. Bij dit soort ontwikkelingen zit je bovenop de pinnen van de processor
Als je besluit om dat te gaan doen, laat dan vooral ook weten hoe het gaat.
Je helpt anderen daar dan namelijk mee.
En het is altijd leuk om eens wat alternatieven te zien.
Inderdaad, ook hier gewoon beginnen met het begin.
En dus een lampje laten knipperen en dat uitbreiden naar meer lampjes die je op allerlei manieren laat knipperen, en/of afhankelijk van een bepaalde input (daar zijn ook vele mogelijkheden in te vinden).
Lekker spelen, leert het snelst.
Je gebruikt je eigen kleurenschema, voeg je dan alle keywords van een library telkens toe aan eclipse?
Dat is waarom ik nog altijd in de arduino IDE programmeer omdat ik nog niets heb gevonden dat colorcoding doet voor Arduino en vooral voor de libraries van Arduino...
Ik durf wel eens een foutje te schrijven in mijn code (beetje dislectisch) en dan is colorcoding een absolute must. Zo zie ik in een oogopslag waar de compiler over struikelt.
Da's het mooie van die IDE's. De compiler geeft foutboodschappen in de output pane. Je dubbelkikt op die boodschap en de Editor springt gelijk naar die verkeerde regel.