Robot Arm

Hai ,

Hoe begin ik aan een robot arm programma
Ik wil eerst het begin punt van de teken area bepalen om een zo groot mogelijk vierkant te tekenen
Zoals je ziet tekenen is geen probleem maar een arduino programmeren is andere soep
Wie kan mij daarbij helpen

Mijn doel is om mensen gezichten te laten uit plotten

mvg

Nog wat fotos

ik bestuur mijn robot arm met dit sketch.

MEARM_4_potmeters.ino (2.78 KB)

ik denk dat een joystick die gewoon x,y doet handiger is, en dan een programma die het omzet naar polar.

dat kan je wel denken.
ik heb joy sticks geprobeerd
maar de 4 pot meters werkt het lekkerst :stuck_out_tongue:

ja je hebt gelijk gonnie, als je de robot bewegingen laat maken kun je elke arm, door de eigen potmeter.
maar als je xy bewegingen wilt maken dan moet er heel wat meer gerekend worden om de pen op papier te houden.
en dan is een joystick handiger.
om te beginnen zou ik ook de potmeters gebruiken hoor.

@Shooter
Mag ik vragen of jij een MEARM hebt ???

ik heb geen echte mearm, maar wel eentje gemaakt met stappenmotoren, en van mecano en een paar joysticks.
heb het allemaal hergebruikt in een kraaninstallatie zoals op de jumboschepen, ter demonstratie bij miniworld rotterdam.
dat zijn twee kranen die 1 last tillen, en op de kaai zetten.
draait gewoon demorondjes.

en ik heb even in jouw potmeter programma gekeken, je gebruikt de variabelen dubbel, dat kan wel, maar is eigenlijk niet slim.
verder is het beter om de analogwrite alleen te doen als er iets verandert, in de waarde, omdat het een pwm signaal is weet je niet wat er gebeurt als je de waarde vaak wijzigt. heel vaak gaat de servo bibberen.
als je de serial en de delay eruit haalt kun je nog heel veel andere zaken sturen.

en je hebt gelijk ik zal dat ding eens filmen en op arduinoforum.nl zetten.

ik zie het jij hebt ook gelijk de delay en serial is niet slim
delays en serials verwijderd ,loopt soepeler