robot maaier draad detector

Hallo,

Ik ben 17 jaar en ga voor mijn eindwerk een arduino robot maaier maken. Ik weet er intussen al heel wat van maar zit toch nog met een grote belangrijke vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben opzoek naar hoe ik de robot maaier aan de randen van het gras kan laten stoppen, ikzelf had gedacht aan een ‘‘burried wire’’. Als ik hierover opzoek vind ik vooral info van enkele jaren geleden en ben ervan overtuigd dat het nu veel makkelijker kan ik vind het alleen nergens. Hopelijk is er iemand die hiervoor tips heeft.

Alvast bedankt,

Hoi arduino-mower, welkom.

Lang niet iedereen heeft aan een dergelijk project gewerkt.
Dus heeft ook niet iedereen dezelfde zoektocht gemaakt als jij.
Daarom is het verstandig als je bij zulke vragen ook aangeeft wat je al gevonden hebt (dus niet alleen dat je iets gevonden hebt), en waarom je dat niet bevalt en/of vermoedt dat het beter of eenvoudiger zou kunnen.
Daar kan dan ook door anderen, die zelf nog nooit ermee bezig zijn geweest, over meegedacht worden.
Je kunt vertellen over wat je gevonden hebt, of er linkjes naar plaatsen.
Zo'n link zet je het best in [url] [/url] tags, dus [url]zet je link hier[/url], dan kan iemand er ook op klikken om erheen te gaan.

Ik vrees dat dergelijke technologie teveel zakelijke belangen heeft om open en bloot vrij gegeven te worden.
Wat ik heb gehoord wat gebruit wordt is een draad voor honden hacken.
Met vriendelijke groet
Jantje

hey,

Bedankt voor jullie andwoord. Ik heb het vooral over of er al shields voor bestaan. Want als ik dit onderwerp opzoek kom ik meestal op sites waar ze vanalles ombouwen zoals inderdaad een dog fence. Verder heb ik nog iets gevonden dat meer up tot date is namelijk: http://www.ardumower.de/index.php/en/2014-09-11-11-52-24/ardumower-topics/sensors/perimeter-wire. Hieruit snap ik echter niet alles ik vind dat ze allerlij dingen doen die niet echt aan elkaar hangen, iemand die me dit wel kan uitleggen?

alvast bedankt

allee jan dat heb jij er nog niet opzitten he?

maar een dog fence is zeker om te beginnen een beetje hoog gegrepen lijkt mij,
maak eerst een kar met 2 lichtsensoren, plak tape op de grond en maak een programma dat de rover binnen de lijnen blijft, vraagt veel minder plaats en is simpeler te debuggen.

dan over de dog fence:
er wordt een wisselspanning op een draad gezet, en de spoel op de rover vangt dit op als een heel kleine transformator, maar de spanningen zijn te klein om direct naar een UNO te gaan, dus moet er een versterker tussen en daar is al die elektronica voor.
dus je hebt een zender en een ontvanger.
de zender kun je sterk versimpelen, want zij gebruiken een UNO uitgang en een versterker verder nog een spoel en een condensator. Ik heb van die raamalarmen liggen die een geluid afgeven, die kun je ook gebruiken voor een low tech oplossing. Het draadje rond de tuin leggen dan komt er ook een signaaltje af.
de ontvangende spoel zal je wel moeten versterken en afregelen, want dat signaal is echt heel klein, (een paar metingen zal helpen, vraag je docent hiervoor.

@shooter
Ik wil ook geen draad in men tuin. Er is teveel dat leeft in men tuin dat een draadje snel stuk is. Verder kost het signaal zenden energie die niet gratis is en eigenlijk niks bijbrengt.
Met vriendelijke groet
Jantje

arduino-mower:
hey,

Bedankt voor jullie andwoord. Ik heb het vooral over of er al shields voor bestaan. Want als ik dit onderwerp opzoek kom ik meestal op sites waar ze vanalles ombouwen zoals inderdaad een dog fence. Verder heb ik nog iets gevonden dat meer up tot date is namelijk: http://www.ardumower.de/index.php/en/2014-09-11-11-52-24/ardumower-topics/sensors/perimeter-wire. Hieruit snap ik echter niet alles ik vind dat ze allerlij dingen doen die niet echt aan elkaar hangen, iemand die me dit wel kan uitleggen?

alvast bedankt

Tja,
Een shield ontwikkelen doe je als daar een behoefte voor is. Echter je vind zelf al weinig op het web, er is verouderde data etc. Dus waarom zou je als shieldontwikkelaar energie en geld investeren in een board waar kennelijk weinig behoefte aan is...?