Solderless printplaat tuimelschakelaars en drukknoppen, hoe?

Beste mensen,

Zou het mogelijk zijn tuimelschakelaars (aan/uit) solderless op een printplaat te kunnen plaatsen zonder zolderen?

Ik heb twee rechterhanden mbt solderen.

Nota;

• Ik ben een MiG-21bis vliegtuig cockpit aan het (proberen) nabouwen voor DCS: MiG-21
  • Arduino, PCBs en elektronica is mij een nieuw terrein.
  • Ik gebruik Fritzing voor prototyping.

Wie weet een leverancier?

zo-iets, ongeveer..

Je zou gewoon schakelaars met faston/amp aansluitingen kunnen gebruken. Daar schuif je van die gekrompen stekkertjes op.

Maar als je echt iets (permanents) probeert te bouwen zou ik toch gewoon even de moeite nemen om wat basis solderen te leren. Het in elkaar steken op een breadboard met jumper wires enzo is leuk om te testen maar vragen om probelemen op de lange termijn.

Klinkt een beetje als "ik wil een deurkruk plaatsen zonder deze vast te schroeven"... Er komt een moment dat je die kruk in je handen hebt. En altijd op het verkeerde moment.
Wil je echt solderen uit de weg blijven zul je inderdaad al gauw naar fastons of schroef terminal aansluitingen moeten. Gewoon een boutje van een watje of 15-18 kopen (bijv. ersa), Beetje knappe flux soldeer (fluitin 1531 is lekker). Koop een bordje met allemaal van die koper eilandjes erop en dan gewoon oefenen....
Als de verbinding mooi glanst dan is ie vrijwel zekr goed. Staat ie bol... teveel soldeer, te weinig lijkt me duidelijk. Is het soldeer dof of lijkt het wat korrelig dan is het te heet geworden (bout te lang erop).

als je verteld waar je woont, dan komt er vast wel iemand langs om jou een hete bout te laten voelen hoor.

conrad heeft alles, maar is wel duur, verder marktplaats en op arduinoforum.nl staat een discussie met meer adressen.

en uiteraard ebay.