Speedometer HELP

Hallo Arduino community,

ik ben een 2O jarige student uit Vlaanderen (Gent) en ga voor leerkracht secundair onderwijs.
Nu moet ik als opdracht een speedmeter maken met behulp van een Arduino en ik vind op internet een teveel aan informatie. Ik kan door de bomen het bos niet meer zien... Ik heb wel al reeds verschillende componenten gekregen van mijn docent maar weet echt niet hoe ik hiermee aan de slag moet.
Zou iemand mij aub kunnen helpen bij dit project ?

Met vriendelijke groeten, Jonas

Hoi Jonas, welkom.

Er zijn veel mensen hier die je zullen willen helpen.
Maar geen die het werk voor je zullen willen doen.
Dat wil je natuurlijk ook niet, gezien je aspiraties.

Je zult veel meer moeten vertellen om geholpen te kunnen worden.

Want dit is de informatie die ik uit jouw bovenstaande post kon halen:

Je moet met een Arduino een speedometer maken en je hebt wat spulletjes gekregen.

Meer kan ik er echt niet uit halen.

Mijn excuses, ik ben dan ook nieuw hier op dit forum.
Wel, ik heb een Arduino starterskit en zou willen werken met een reed-contact. Het zou namelijk voor een fiets zijn. Ik heb ook al reeds de software gedownload op mijn laptop waarmee ik mijn code kan uploaden naar de Arduiono. Nu heb ik wel al enkele van deze projecten gevonden op internet:

Hierop kan ik ook al code vinden en ik zou graag hiermee willen werken omdat ik echt een leek ben op dit gebied (lees 0% ervaring). Ik kan dus ook moeilijk "zien" wat ik moet aanpassen en waarom om mijn eigen versie te maken. Ook het aansluiten van het LCD scherm wil maar niet lukken.
Vandaar dat ik graag hier in het Nederlands wat hulp wou vragen.
Hopelijk geef ik hiermee genoeg uiteg ?

DYI-Arduino-Bicycle-Computer-600x311.png

Tja, we kunnen het wel voor je aanpassen maar daar leer je niet zo veel van. En dat lijkt me nu juist het hele idee hiervan. Dus ik zou zeggen, leer lopen voor je probeert te rennen en zoek een Arduino tutorial op :slight_smile: