Touch Board

Hallo,

Ik heb net van BareConductive een Touch Board besteld. Ik verwachte dat het coderen zou lijken op dat van een bijvoorbeeld Arduino Uno, maar dat valt vies tegen.

Ik zou graag willen weten hoe ik kan detecteren of een electrode wordt aangeraakt en dan een signaal doorsturen naar een uitput om een motor(mbv een motorshield) te laten draaien.

Heeft iemand hier verstand van?

Nick

Hallo Nick,

Ik zou je graag willen helpen, maar dan zou je wat meer informatie moeten verschaffen, zoals wat voor touchboard je hebt. Probeer eens via Google om samen met jouw board en Arduino te zoeken. Ik ben er vrij zeker van dat het wel zal lukken hoor.

Groetjes,

Mike

Hallo Mike,

Er is niet echt een soort touchboard, dit is de enige van BareConductive.

Ik heb al redelijk lang gezocht naar projecten hiermee, maar is er geen code van vrij gegeven of is het met MP3 waar heel veel bij komt kijken, en weet ik niet wat voor het spelen van de muziek is en wat is voor het detecteren van de touch.

Nick

dit al gevonden/gelezen op de website?

Ja, ik heb het ook geĂ¯nstalleerd, alleen zijn de example codes niet echt simpel.
De meeste hebben met muziek te maken en daar komt blijkbaar veel meer bij kijken en ik kan niet zo zien wat voor de muziek is en wat er echt in hoort.

er bestaat een icTTP226 wat precies hetzelfde doet, maar daar kun je wel je eigen code gebruiken ook in 16 kanaals te krijgen.