Al enige tijd ben ik bezig met het bouwen van de auto uit de film 'Back to the Future' de DeLorean. Uitgegeven, in Nederland ongeveer een jaar geleden door Eaglemoss. In andere delen van de wereld al ruim daarvoor. De auto is schaal 1/8 en dat is best groot, 56cm(L)x23cm(B). Veel onderdelen zijn van metaal. Er zitten ook veel lichten in en aan de auto.
De standaard lichten waren voor een aantal mensen niet genoeg. Die gingen aan de slag met Arduino, compleet met afstandsbediening. Dat ben ik ook aan het doen en het gaat behoorlijk goed. Ondanks dat ik niet bekend ben met Arduino is het mij toch gelukt om de lichten 'aan-en-uit' te kunnen doen.
De Arduino-sketch die ik gebruik is geschreven door een jongen uit Japan. De sketch is vrij lang en zit als attachment bij deze topic. Aan de Mega2560 zit ook een klein Nano board voor de Flux Capacitor en die 'praten' ook een beetje met elkaar volgens mij. Nu ben ik voorzichtig bezig om links en rechts wat toe te voegen. En dat lukt ook wel. Maar wat ik bijvoorbeeld lastig vindt is het laten loop-en van bijvoorbeeld een (random) flikkerend ledje.
Maar waar ik de laatste tijd mee bezig ben is het toevoegen van nog een Nano met daarop een sketch van een Larson scanner (Michael Knight KITT) dit omdat in de film Ready Player One de BTTF DeLorean voorzien is van dit rode looplicht. Deze sketch heb ik niet bij deze topic gedaan. Maar als je zoekt op Proper Larson Scanner (8 LED) kom je hem snel tegen. Als ik de Nano aansluit aan mijn toestenbord begint hij te lopen precies zoals ik wil. Ik kan zelfs een grill (3D print) kopen waar ik de ledjes zo in kan plaatsen. Maar ik wil hem kunnen bedienen met de afstandsbediening. Dwz aan- en uitzetten.
Is er een manier om mijn tweede Nano board 'gewoon' aan of uit te zetten. Ik kan het board voorzien van stroom via een adapter, net als de Mega2560 en Nano. En hoe zorg ik ervoor dat hij blijft 'scannen'. En misschien is het wel mogelijk om de Proper Larson Scanner toe te voegen aan de sketch van de Mega2560.
Wie kan mij helpen of in de goede richting wijzen?
Flux_capacitor_OLED.ino (9.57 KB)
BTTF_Delorean_Mega.ino (46 KB)