Behöver hjälp med val av komponenter till styrning av PWM motor modul

Jag är ganska ny användare av Arduino Uno och är amatör inom elektronik och behöver råd om valet av hårdvaran till en del av kylsystemet till mitt motorcykel projekt.

Jag har en Spal kylfläkt med borstmotor 12V 7.5A som är överdimensionerad för att jag normalt vill köra på lågt varvtal med högt luftflöde för att få mindre oljud från fläkten. Fläkten skulle jag vilja styra enligt 0%-25%-50%-75%-100%.

Till denna har jag tänkt använda en PWM modul för max 15A som har en 8.5kΩ vrid-potentiometer för varvtalstyrningen. Enheten fungerar fint och genererar inget motor oljud alls oavsett varvtal.

Jag har letat en hel del på nätet efter en lösning på styrningen av detta ifrån Arduinon men hittar inte riktigt skarpa svar. Att ta bort potentiometern och styra PWM modulen med en extern 0-5V signal verkar inte vara en lösning. Har försökt att hitta en digipot lösning där jag kan ta 5V matningen från PWM modulen och bara styra resistansen från Arduinon men hittar inget.

Det enda jag känner än så länge verkar lite rimligt enligt mina begränsade kunskaper är att reglera befintlig potentiometer med ett SG90 servo och ansluta ström matningen till PWM modulen via ett relä så att fläkten inte startar t.ex på 100% efter ett stopp utan ger tid för Arduinon att hinna starta och reglera servot ner till ny aktuell nivå och sedan dra reläet till PWM modulen.Med servots begränsning på 180 graders rörelse skulle detta ge varvtalsstyrning mellan ca 35%-100% vid direkt-koppling till potentiometern och sedan för att nå 0% släppa reläet till PWM modulen.

Känner att det måste finnas en bättre och elegantare lösning, eller?

Misstänker lite att jag blev lurad av ett annat forum om digipot anslutningen.

Kan det vara så här enkelt att koppla in PWM modulen till digipoten? se bild

Behöver bara ett ja eller nej för att komma vidare.
Tack på förhand