Deur opener op aftsand

Weet er iemand of het mogelijk is om een deur slot op afstand te openen met een arduino bordje. Wat ik wil is het volgende.
Mijn huidige videofoon is stuk en wil nu een gewone bel en een cameraatje plaatsen. Wanneer er aangebeld wordt en wil ik de persoon binnen laten dan wil ik het slot ontgrendelen via een druk op een knop (bvb gsm).
In mijn deur zit een deuropener en deze heeft zeker niet meer dan 300ma en heeft ook een geheugenfunctie(blijft los tot wanneer deur open is gegaan).

Hoi jphermans, welkom.

Wat jij wil kun je doen met de hulp van een (heel compact) Arduino boardje.
Maar niet alle functies kun je door de Arduino laten afhandelen.
Wat je dus moet doen, is uitzoeken wat je nu allemaal beschikbaar hebt.
Is het systeem alleen voor jouw woning, of is het onderdeel van bijvoorbeeld een flatgebouw waar meerdere gebruikers op dat systeem zitten ?
Hoeveel aders lopen er tussen duerbel, bedieningspaneel en opener ?
Wanneer je maar 2 of 3 draden hebt is het natuurlijk een heel ander verhaal als wanneer er een hele bos aders loopt en / of je er kabels bij kunt trekken.

Voor een video verbinding is een Arduino niet geschikt, maar voor het bedienen daarvan weer wel.
Die geheugen functie, weet je hoe dat werkt ?
Word er met een of andere sensor gekeken of de deur is geopend ?
Het is dan denkbaar dat je dat met die Arduino moet uitlezen om zo ook weer die zelfde functie te creƫren.

Met andere woorden:
Meer informatie is nodig om dit tot een werkbaar plan te ontvouwen.
En dat heb je nodig voor je verder gaat met je project.

Overigens kan je Arduino zelf geen 300 mA schakelen, 30 mA is eigenlijk al wat veel.
Dat betekent dat je hiervoor wat extra onderdelen nodig zult hebben, maar dat mag de pret niet drukken.

Zo'n "geheugen" van een normaal elektrisch deurslot is vrij simpel. Een deurslot is niets meer als een elektromagnetische spoel en er zit een schakelaar in het slot die de spanning naar de spoel tegenhoud. Als de deur dichtvalt en de schakelaar gemaatk wordt zal de elektromagneer bekrachtigd worden en de deur gesloten houden.

De meeste van dit soort systemen zijn vrij goedkoop opgezet. Hoeveel draden heeft je oude, defecte videophone van en naar de OPEN knop? hoogstwaarschijnlijk is dit niet meer als 1 NO schakelaar die ergens anders een controlebox.

C-F-K:
De meeste van dit soort systemen zijn vrij goedkoop opgezet. Hoeveel draden heeft je oude, defecte videophone van en naar de OPEN knop? hoogstwaarschijnlijk is dit niet meer als 1 NO schakelaar die ergens anders een controlebox.

Deurslot heeft 2 draden en deze is gemakkelijk aan te sturen door er spanning op te zetten. Heb deze verbonden via een relais aan het uno bordje met een netwerkshield. Met een oude tablet kan ik de zowel het beeld opvragen van de camera (die ik ook heb geplaatst) en ook een commando geven om het deurslot te ontgrendelen. Moet het alleen nog een mooiere layout geven op mijn tablet.