Gezocht iemand met SMD soldeer ervaring in Amersfoort

Woont er iemand in omgeving Amersfoort die een draadje aan een 'pootje' van ESP chip kan solderen?
Het is SMD en heel klein. Ik heb zelf alleen spullen voor solderen van through hole componenten.

of een dun draadje ertegenaan of met een beetje geleidende lijm dat kost je niet zoveel.

Probleem is dat het zo klein is...

Loopt er geen spoor vanaf dit pootje waar je misschien beter bij kan?
Het solderen is mogelijk niet eens het probleem, mechanisch is het absoluut niet belastbaar.

Dank voor je idee.

Ik zal eens kijken. In elk geval zijn de sporen ook heel klein, en ik ben bang dat ik er meteen twee aan elkaar bak... En er zit ook nog een laklaag over die ik er dan eerst moet afkrabbelen, liefst zonder het spoor te vernielen...
Kortom, ik denk dat ik toch iemand nodig heb met de juiste spullen en wat ervaring...

Groet, Koen.

Stel de vraag anders op https://www.circuitsonline.net/ . De trace begint aan de ESP maar loopt ook ergens naartoe. Mogelijk is dat een betere locatie om iets te solderen.

Ik heb een stereo microscoop en soldeer met het handje ook 0,4mm raster IC's ... Maar ook een enkel tiertje van een litze koperdraad is al een enorm dikke kabel onder de microscoop..
Ik woon alleen een aardig eind weg van Amersfoort

Beste TechGraphix,

Dank voor je reactie.
Ik heb inmiddels een methode om het voor elkaar te krijgen (weerstand van 10 kOhm naar aarde langs de pootjes van IC halen…).
Ik ben even met een ander project aan de gang dus het heeft niet mijn prioriteit nu.
Ik hoop ook dat wellicht de software ooit nog weer aangepast wordt, want met een windows computer werkt het wel. En op mijn oude Mac werkte het ook. Dus ergens in de upload procedure gaat er iets mis bij de nieuwe Mac...

Groet, Koen.

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.