Beste forumleden, ik ben al weken bezig om een webserver camera werkend te krijgen.
Ik heb heb ESP32-CAM met een ESP32-CAM-MB gekocht, diverse filmpjes bekeken hoe deze werkend te krijgen, maar het lukt me niet.
Ik ben niet verder gekomen dan dat ik in de browser 2 groene knoppen krijg met de tekst GPIO 26 en GPIO 27.
Wanneer ik die aanklik verschijnt in de seriele monitor de melding: Status off.
Ongetwijfeld doe ik iets fout, maar wat?
Ik ben al wat ouder dus misschien is dat wel het probleem
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me daarmee wilt helpen.
Mvg Ron
Misschien dat dit je op het juiste pad krijgt: ESP32-CAM Video Streaming and Face Recognition with Arduino IDE | Random Nerd Tutorials. Je zult wel precies de goed camera moeten kiezen.
Ik heb geen (ervaring) met borden die gebaseerd zijn op de ESP32 dus kan je niet echt verder helpen. Als je compileer problemen krijgt met bovenstaande kan ik je misschien verder helpen.
Je kunt in ieder geval je webserver al zien; dat is een plus. Het hangt van je programma af wat je in de seriale monitor zult zien.
het zou helpen om de code die je gebruikt hier neer te zetten, dan kunnen we kijken of we daar iets bijzonders uit kunnen halen.
ook de meldingen die je krijgt te zien bij het uploaden zijn van belang en welke versie van de IDE (aannemende dat je de arduino ide gebruikt)
met ESP.... boardjes gaat het uploaden enigszins anders dan met de arduino familie.
Ik heb zelf geen mb boardje maar wel diverse 32 en 8266 ers
Ik heb ff in de ide gezocht naar een 32 cam md maar kan zo gauw niets vinden. Weet je de fabrikant en wat staat er precies op de esp?
Welk boardje heb je geselecteerd en wat vertelt "verkrijg bord informatie" in het menu hulpmiddelen bij het door jou geselecteerde bordje?
Dank je wel, ik heb diverse browsers getest, Chrome, Brave en Firefox. Maar steeds hetzelfde.
Dank je Frits. Ik heb alles vers geïnstalleerd. De laatste versie van aarduino, en ook alle bibliotheken.
Ik heb de voorbeeldscetch uit de laatste versie gebruikt, netjes mijn wifi punt en wachtwoord erin gezet, de juiste camera (ai thinkercad) en ik kreeg een ip adres toegewezen.
Deze heb ik in chrome, brave en firefox geprobeerd maar niets hielp.
Ik heb ook nog geprobeerd om zonder het moederbordje maar met een uno en draadbrugje alles te installeren. Ook zonder resultaat.
het is heel erg van belang dat je het juiste bordje selecteert. anders weet de compiler niet hoe de code te compileren.
Dat heb ik gedaan, compileren en uploaden ging prima.
Daarna de melding om te resetten. Toen de seriële poort geopend waarin ik netjes het ip adres kreeg.
Ik heb al met succes diverse arduino projectjes gedaan, maar bij deze is het hopeloos.
Ik vermoed dat ik een maandagmorgen bordje heb gekregen
This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.