krimptang

ik ben op zoek naar de oplossing van het vraagstuk over de uiteinden van een draadje waarmee de arduino met een breadboard verbonden wordt.
Het ziet eruit als een metalen pinnetje met daaraan een zwart hard iets en daaraan het draadje (gekleurd).
Is dat zwarte dingetje een gekrompen metalen huls waarbij de draad mechanisch aan het pinnetje wordt "geklonken" OF is het een stukje krimpkous wat over een soldeerverbinding is geseald?
Wat is het en kan ik het gemakkelijk reproduceren, omdat ik bijvoorbeeld een meter afstand wil kunnen overbruggen....
Ik heb nog niet bedacht om met een scherp mesje het geheel door te snijden maar dat doe ik wel als er geen afdoende antwoord komt.

Het is inderdaad een mechanische verbinding.
Zoek eens op Dupont jumper / connector.
Zie voorbeeld:

Vanaf 00.39 totaan 00.58 zijn ze in beeld, helaas niets erover in het filmpje.

Bijvoorbeeld: dupont crimp pins - Buy dupont crimp pins with free shipping on AliExpress

nicoverduin:
Bijvoorbeeld: dupont crimp pins - Buy dupont crimp pins with free shipping on AliExpress

Ja, dat is precies wat ik zoek.
Nu nog krimpkous en een haardroger.....(lachendmannetje)

Je hebt ook speciale houders voor die pinnen. Dus geen krimpkous nodig.

en natuurlijk nog wel een tang nodig, om die dingen netjes vast te persen.
Vor een aantal borden bestaan ook shields met een gewoon kroonsteentje erop.
Het is veel handiger om een stel kabeltje te kopen en die dan verlengen met een connector. (ik gebruik veel subD omdat die goedkopop zijjn. en de Nano heeft ook een mooi terminal bordje.

shooter:
en natuurlijk nog wel een tang nodig, om die dingen netjes vast te persen.
Vor een aantal borden bestaan ook shields met een gewoon kroonsteentje erop.
Het is veel handiger om een stel kabeltje te kopen en die dan verlengen met een connector. (ik gebruik veel subD omdat die goedkopop zijjn. en de Nano heeft ook een mooi terminal bordje.

Zo'n tang staat ook in die link