Op zoek naar een LCD afdek plaatje

Dag mensen,

Ik ben op zoek naar een afdekplaatje of houder voor een standaard 2x16 tekens LCD schermpje. Bijvoorbeeld: http://www.hobbytronics.co.uk/lcd-bezel-16x2 maar dan voor minder dan 8 euro. Op de Nederlandse webshops kan ik niks vinden wat in de richting komt.

Ik print ze zelf als ik er een nodig heb op de 3D printer :slight_smile:

Ik wilde vanochtend al reageren dat ie dat aan jou moest vragen, je hebt dat antwoord in april ofzo dit jaar al eens gegeven op een ander board, zo wist Google me te melden.
Krijg je een beetje een netjes resultaat (fotootje ?) ?
En moet je telkens een ding op maat maken, of zijn de afmetingen universeel ?

Ik zit al een tijdje te dubben om zelf ook met zo'n 3D printer aan de slag te gaan, maar weet niet wat te verwachten van het resultaat.

De kwaliteit van de print is afhankelijk van de kwaliteit van de printer (hoe nauwkeurig is hij) en de dikte van de laagjes (hoe dunner hoe gladder de wand). Verder zijn er allerlei mensen bezig met gladded afwerking (o.a. ABS via een aceton bad :()...
Mijn printer heb ik gewoon zelfgebouwd (inmiddels 2.5 jaar geleden en ik ben er wel zeer tevreden mee. 't altijd wel lachen als ik op een beurs kom.. Staan al die bedrijven met hun mooie fancy 3D printers. Komt Verduin binnen met zijn mcGyver achtige (RepRap) bestaande uit een hoop M8 draad en assen, paar stappers, printje.... veel draad... En aansluiten en gewoon draaien... :grin:
Ik kan hem prima gebruiken om handige hulp stukken te maken.
Op mijn site (verelec punt nl) staan wel wat voorbeelden van het 3D gebeuren.

Hier een foto van wat onderdelen geprint op een andere printer voor een wikkel machine :

http://www.conrad.be/ce/nl/product/140376/H-Tronic-FR-216-Frontframe-Zwart-Geschikt-voor-LCD-display-16-x-2-b-x-h-x-d-91-x-53-x-20-mm-Kunststof?ref=list

Geen geld...

Op zich nog best aan de prijs in verhouding tot een display. Belangrijker is, is om te weten of hij past. Die dingen hebben allemaal hun eigen maten.... Kwam laatst nog iemand langs met een display voor op een PCB. Had al een footprint met gaten en al.. Goed dat we even op een papier afdruk gingen testen... Had dus nooit gepast...

Ik ervaar dezelfde 'problemen' in het vinden van een passende front frame. Een footprint heb ik van het display. Ook die van een front frame voor een RGB lcd 16x2 (Conrad). Maar de montage gaten van dit frame, welke bedoeld voor het display. komen totaal niet overeen met die van het display.

Bij de aanbieder (Adafruit) van het display, dat ik wil aanschaffen, heb ik dan ook de vraag gesteld of men een bijpassend front zou kunnen gaan leveren. Maar 'ns kijken hoe men daar op reageert.

Uiteraard blijf ik zoeken.

Yamas