X Y Z tafel

Hoi allen ik heb eens een vraagje ik heb een X Y Z tafel zelf bouw nu de vraag met welk programma kan ik de X Y Z aan sturen de bedoeling is om op het scherm de punten te teken en dan naar de X Y Z over te brengen al vast bedankt gr Mario

Hoi Mario.

Er zijn een hoop manieren om zo'n tafel te bouwen. Om je het meest passende antwoord te kunnen geven, moeten we eerst wat meer weten over hoe je 'm ge3bouwd hebt, en met welke onderdelen. Maar je kunt eens kijken naar de grote aantallen 3D printers die op Arduino gebaseerd zijn. Het aansturen van de motoren gebeurt daar veel met iets dat als RAMPS word weergegeven. Dat zijn vaak shield achtige boardjes met een Hbridge oplossing die je met een aantal tegelijk kunt aansluiten aan een op Arduino gebaseerd moederboardje. Dat is dan bedoeld om er stappenmotoren mee te sturen, maar je kan er ook iets anders mee sturen. De informatie word vaak via een SD kaart of via USB overgebracht. Maar het echte rekenwerk moet daarvoor al door de PC gedaan worden.

Ik ga er dus vanuit dat je met een XYZ tafel een 3D beweegbaar object bedoelt, voor een printer, een frees of een draaibank. Die dingen werken allemaal op een vergelijkbare manier qua aansturing.

Meer informatie noodzakelijk dus !

een foto en wat is de bedoeling, wat heb je verder aan hardware en elektronica.

Hoi Mario,

Je hebt me zojuist een PM gestuurd waarin je aan mij meer informatie geeft.
Dat is niet de bedoeling.
Het forum is er zodat mensen met vragen kunnen leren van andere mensen met vragen.
Als je die vragen privé gaat stellen zonder dat anderen daar iets van meekrijgen, dan is dat hele idee weg.
Ik geef daarom nooit antwoord op zulke vragen per PM.

Misschien is er hier wel iemand anders die die wantai 42BYG-M810 motoren van jou heeft toegepast.
En / of iemand die ook een CNC shield V3 heeft gebruikt.
Wie weet ook allebei.

Ik begrijp ook dat je (zoals ik eigenlijk al verwacht had) een printfrees / boor machine wil bouwen.

Je vertelt dat je er geen beweging in krijgt.
Kun je met de hand (dus zonder dat de motor onder spanning staat) elke motor wel bewegen ?
Of komt het omdat je niet weet hoe je vanuit je PC het ding moet aansturen ?

Verder informatie die je wil geven kun je hier doen, niet in privé berichten.
Die beantwoord ik dus ook niet.