Hi,
Bij het uploaden van de sketch komt er een foutmelding die ik niet begrijp. Ik weet dus ook niet wat ik er aan kon doen. Ik gebruik - Arduino UNO Rev3 versie1.05
Kan iemand me helpen?
Bijgaand een schermafdruk van het bericht.
b.v.d. Gerard
Hi,
Bij het uploaden van de sketch komt er een foutmelding die ik niet begrijp. Ik weet dus ook niet wat ik er aan kon doen. Ik gebruik - Arduino UNO Rev3 versie1.05
Kan iemand me helpen?
Bijgaand een schermafdruk van het bericht.
b.v.d. Gerard
Zoekplaatje: zoek de fout
Misschien een goed idee om de code ook te plaatsen en de foutmelding met copy - paste te copieren.
waarschijnlijk heb je de af_motor library niet eïnstalleerd.
Jantje
Hi, ik heb de library opnieuw gekopieerd en de sketch wederom proberen te uploaden. Nu komt er een melding dat er een ' fout bij compileren' is. (zie figuur)
Waar kan dit de oorzaak van zijn? Heb ik misschien een verkeerde library?
cartoonist:
Misschien een goed idee om de code ook te plaatsen en de foutmelding met copy - paste te copieren.
Dit is een goed idee.
Sorry, maar ik had deze opmerking niet goed begrepen (heb niet zo heel veel kennis van zaken zoals je wel zult doorhebben). Maar ik denk dat jullie het bestand bedoelen dat ik als bijlage heb toegevoegd. (was te groot om er in te plakken)
SGL_Focuser_Driver_nolcd_2_0_0I.ino.txt (14.1 KB)
@ Polluxsterrenwacht
Kun je ook een link geven van de gebruikte libraries :
<eepromRW.h> , <HalfStepper.h> en <AFMotor.h>
Misschien kun je ook gelijk even de gebruikte hardware omschrijven. Met name type van de gebruikte stepper motor en hoe die aangesloten is op de arduino.
Kun je ook een link geven van de gebruikte libraries :
<eepromRW.h> , <HalfStepper.h> en <AFMotor.h>
Wat betreft #include <eepromRW.h> , die bestaat niet (meer) en dient vervangen te worden door #include <EEPROMAnything.h>
Deze library moet je zelf even aanmaken.
Zie voor uitleg Arduino Playground - HomePage
Ik kan de sketch compileren na wijziging van de #include en aanmaken library.
Oeps, jullie vragen meer dan ik kan beantwoorden.
Ik heb er al twee gebouwd en die werkte prima op win7 x64.
Door een kortsluiting is mij UNO rev 3 stuk gegaan. Ik heb in het apparaat (een fuseer) een nieuwe UNO kaartje gezet.
Heb alles weer geïnstalleerd zoals voorheen (denk ik) en krijg eerder vermelde errors.
Daar ik weinig of geen verstand van deze zaken heb heb ik mijn handelingen vastgelegd in een wordt document voor gevallen zoals deze..... Zie bijlage. Ik hoop dat dat voldoende info is.
Arduino focuseer.txt (6.65 KB)
Polluxsterrenwacht:
Oeps, jullie vragen meer dan ik kan beantwoorden.
Ik heb er al twee gebouwd en die werkte prima op win7 x64.
Door een kortsluiting is mij UNO rev 3 stuk gegaan. Ik heb in het apparaat (een fuseer) een nieuwe UNO kaartje gezet.
Heb alles weer geïnstalleerd zoals voorheen (denk ik) en krijg eerder vermelde errors.
Daar ik weinig of geen verstand van deze zaken heb heb ik mijn handelingen vastgelegd in een wordt document voor gevallen zoals deze..... Zie bijlage. Ik hoop dat dat voldoende info is.
Dat is toch een makkie dan, gewoon zelf je eigen document aandachtig doorlezen.
@ Polluxsterrenwacht
Ben je er al uit hoe je die foutmelding can copieren en dan hier kan plaatsen?
Dan kan iedereen het lezen. De plaatjes die je postte zijn onleesbaar voor iedereen, behalve voor degene die het weet hoe het origineel eruit ziet.